دبیرستان ولیعصر(عج) میبد
آموزشی واطلاع رسانی
 
 
چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)



جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 10:16 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)

بازگشت همه به سوی اوست

 

ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

با نهایت تاسف و تاثر ارتحال نماینده محترم مردم شهرستانهای میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی

حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید جلال یحیی زاده

را به شما عزیزان فرهنگی و بیت مکرمشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات ایشان را مسئلت داریم


 



جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)

 

 

- هدایت تحصیلی دانش آموز به شاخه ی / رشته های تحصیلی براساس استعداد و علاقه ی وی و به تناسب امکانات آموزشی مطابق با نمون برگ شماره ی یک هدایت تحصیلی و رعایت ضوابط ذیل انجام می شود:

1 : رشته ی ریاضی فیزیک:

1-1 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-1 : نمره ب درس ریاضی (1) در دوره ی متوسطه حداقل 12 باشد و درس فیزیک(1) و آزمایشگاه را با موفقیت (کسب حداقل نمره ی 10) گذرانده باشد.

3-1 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و پایه ی اول دوره ی متوسطه باید حداقل 96 باشد و یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.

2 : رشته ی علوم تجربی :

1-2 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-2 : در دوره ی متوسطه درس های ریاضی (1)، شیمی (1) و آزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت را با موفقیت (کسب نمره ی حداقل 10) گذرانده باشد و حداقل در یکی از سه درس مذکور نمره ی 12 اخذ کرده باشد.

3-2 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و پایه اول دوره ی متوسطه باید حداقل 108 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.




ادامه مطلب ...


 

 

17 فروردين ، آغاز ثبت نام آزمون ميان پايه رشته علوم انساني دبيرستان هاي استعداد درخشان


ثبت نام در آزمون ميان پايه رشته ادبيات و علوم انساني دبيرستان هاي استعداد درخشان از 17 فروردين آغاز مي شود .


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، دانش آموزان واجد شرايط سال اول متوسطه ، براي ادامه تحصيل در رشته ادبيات و علوم انساني در سال تحصيلي 93-92 مي توانند در آزمون میان پایه دبيرستان هاي استعداد درخشان ثبت نام نمايند .
رئيس اداره مدارس استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان يزد گفت : ثبت نام از داوطلبان واجد شرايط از روز شنبه 17 فروردين آغاز و تا چهار شنبه 4 ارديبهشت ماه ادامه دارد .
سيد علي طاهر زاده افزود : داوطلبان براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر به دفتر مدارس محل تحصيل خود يا سايت اداره كل آموزش و پرورش به آدرس http://yazdedu.ir   مراجعه نمایند .
وی خاطر نشان کرد : کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ 16/2/92 لغایت 18/2/92 از طریق سایت http://yazdedu.ir   قابل دریافت است و آزمون فوق ، رأس ساعت 9 صبح جمعه مورخ 20/2/92 همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد .

 

 

 



سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 20:25 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)



سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)

 

براي مطالعه در ايام عيد ابتدا افراد را به چند گروه مختلف تقسيم مي نمائيم :

 

دانش آموزان سالهاي اول و دوم متوسطه :

اين گروه از دانش آموزان نيز به دليل داشتن آمادگي جهت امتحانات پاياني و نيز سياست دولت مبني بر حذف كنكور مي بايست توجه ويژه اي به مطالعه در اين ايام داشته باشند بخصوص آنهايي كه قصد ورود به مدارس نمونه از طريق تكميل ظرفيت هستند لذا پيشنهاد مي شود در دو الي سه روز اول و سيزده  به تفريح پرداخته و از سوم فروردين برنامه مطالعه خود را تدوين نمايند كه روزانه حداقل 4 الي 5 ساعت مطالعه داشته باشند .

دانش آموزان سال سوم دبيرستان :


در اين ميان عده اي هستند كه از قبل مطالعه داشته و كتابهاي خود را كه مربوط به سال اول و دوم هست را تمام كرده و مي بايست در ايام عيد از 2 تا 8 فروردين به مرور درسهاي پايه اول و دوم خود همراه باتست بپردازند و سپس از 9تا 12 نيز به مطالعه دروس سال سوم خود با مهوريت دروسي كه امتحان نهايي دارند بپردازند .

گروه ديگري هم هستند كه سال سوم نظري هستند اين گروه وظيفه اي سنگين تر دارند و نبايد فراموش نمايند كه 10 الي 11 درس نهايي دارند و علاوه براين بايد توجه ويژه اي هم به معدل كتبي خود داشته باشند كه احتمال دارد سال آينده ميزان تاثير آن در كنكور به 35 الي 45 درصد برسد كه سهم عمده اي در كنكور آنان خواهد داشت .

لذا توصيه مي شود بجز روز عيد و سيزده در بقيه ايام مي بايست حداقل روزي 5الي 6 ساعت مطالعه داشته باشند و بطور كلي از 2 الي 12 فروردين حدود 60الي 70 ساعت مطالعه داشته باشند .

 

لطفا" به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, :: 21:0 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)

به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي آموزشگاه 17 كلاسه ي حضرت ولی عصر(عج) با حضور معاون سياسي استاندار ، نماينده مردم شريف میبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي ، فرماندار و جمعي از مسئولين افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان میبد، اسعدی مدیر آموزش و پرورش ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزود : این

آموزشگاه در سال 1385 کلنگ زنی شده و در سال 1390 به بهره برداری رسیده است .

ایشان خاطر نشان نمود ، این آموزشگاه جزء پروژه های تخریب و بازسازی می باشد با متراژ قریب به 3000 متر مربع و 2400 متر مربع زیربنا و بالغ بر 750 میلیون تومان اعتبارات

اداره کل نوسازی مدارس استان سرمایه گزاری شده است که شامل 17 باب کلاس ، نمازخانه ، کتابخانه ، کارگاه ، سرایداری و مجموعه اداری است .

لازم به ذکر است زمین این مجموعه توسط خیرین بزرگوار مرحوم حاج آخوندی و حاج محمود علیخانی واگذار شده است .

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به آقای موسوی رئیس سابق آموزش و پرورش میبد، خیرین آموزشگاه ، پیمانکار و دیگر کسانی که در

ساخت این آموزشگاه همکاری داشتند  اهدا شد.

 


 



شنبه 4 آذر 1391برچسب:, :: 17:18 ::  نويسنده : علیرضازارع(مشاور)

تکنیک های تست زنی

افراد بسیاری در امتحاناتی چون کنکور شرکت می‌کنند اما قبول نمی‌شوند. در مواردی علل عدم قبولی آنها به مسائلی غیر از عدم مطالعه یا مطالعه ناکافی  مربوط می‌شود. آنها در واقع شیوه‌های پاسخ دادن به سوالات چهار گزینه‌ای را نمی‌دانند. و این مهارتی است که با کمی تکرار و تمرین بدست می‌آید. با این شیوه‌ها شما می‌توانید درصد پاسخهای درستی را که به سوالات می‌دهید افزایش دهید و احتمال قبولی خود را بالا ببرید. این نکات را به ذهن بسپارید و حتما تمرین کنید.

 

بررسی اجمالی از سوالها داشته باشید.

سوالها را بطور اجمالی بررسی کنید. راهنماییها را به دقت بخوانید و متوجه تعداد و نوع سوالها باشید و وقت خود را بر طبق ارزش سوالها زمان‌بندی کنید. این بررسی اجمالی کمک زیادی می‌تواند به شما داشته باشد و از احتمال بروز اشتباه در درک سوالات جلوگیری نماید. همچنین گام اساسی برای شروع کار تست زنی است.

 

زمان را در نظر داشته باشید

زمان یکی از عواملی است که قبل از تست زدن و پاسخگویی به آزمونهای تستی باید مدنظر باشد. سعی کنید وقت خود را با توجه به ارزش زمان‌بندی کنید. بسیار مهم است که مدت زمانی که برای پاسخگوی به هر سوال در نظر می‌گیرید با مدت زمانی که برای پاسخگویی آن سوال تعیین شده هماهنگ باشد. خوب است برای ایجاد هماهنگی ، در منزل شرایطی شبیه به آزمون سراسری بوجود بیاورید و ساعتی که زمان آن قابل تنظیم باشد را در نظر بگیرید و به تعدادی سوال با زمان مشخص پاسخ دهید.

سرعت عمل داشته باشید.

برخی افراد در کارهایشان سرعت کمتری دارند این افراد بنا به دلایلی میزانی از وقت خود را هدر می‌دهند. این زمانهای از دست رفته در برخی کارها و فعالیتها چندان مشهود نیست ولی در کارهایی چون تست زنی و بویژه سر جلسه کنکور اهمیت اساسی دارد. معمولا کسانی که تمرکز بیشتری دارند و مطالب را خوب خوانده باشند در پاسخگویی حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیشتری پیش می‌روند.

 

ولی برخی افراد به دلیل کندی عمل نه به خاطر فقدان تمرکز وقت را از دست می‌دهند. این افراد باید بیشتر و بیشتر تمرین کنند و سرعت عمل خود را افزایش دهند. برای اینکار بهتر است علت کندی عمل خود را تشخیص دهند و اقدام به رفع آن کنند. برای افزایش سرعت عمل می‌توانید زمانی را برای انجام کارهای خود و بویژه تست زدن اختصاص دهید و سپس سعی کنید در این فاصله تعدادی تست بزنید. رفته رفته سعی کنید تعداد تستهایی را که در این فاصله زمانی می‌زنید افزایش دهید.

 

دقت کنید

اکثر اشتباهات که در هنگام تست زدن پیش می‌آید مربوط به افعال جملات است. سوالاتی که آخرشان با کلماتی چون می‌شود و نمی‌شود، می‌باشد و نمی‌باشد، است و نیست و � تمام می‌شود ممکن است داوطلب را دچار خطا کند. عدم دقت در هنگام تست زدن موجب می‌شود که فرد گزینه اشتباه را انتخاب کند. نکته دیگر اینکه در آزمونهای چهار گزینه‌ای معمولا چهار گزینه شباهت زیادی بهم دارد و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه دیگر خودداری کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتما بخوانید و با مقایسه آنها را انتخاب کنید.

 

در سوالات جور کردنی به تدریج که موارد را باهم جور می‌کنید آنها را حذف کنید در این صورت پاسخها کمتر خواهند شد و احتمال کاربرد مجدد آنها کاهش خواهد یافت. در موقع حدس زدن معمولا اولین حدس شما درست است. بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید مگر در مواقعی که مطمئن هستید. پاسخهایی را که می‌بینید غلط است را کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید. سوالات آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می‌کنید سوالی پیچیده است وقت خودتان را زیاد روی آن سوال تلف نکنید. کنار آن علامت بگذارید تا بعدا به آن پاسخ دهید. همه سوالها را جواب ندهید.

 

سوالاتی که تصادفی پاسخ داده می‌شود شانس موفقیت فرد را کمتر می‌کند چون هر پاسخ منفی نمره‌ای منفی در پی دارد. بنابراین تا جایی که امکان دارد از پاسخهای تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخها را مرور کنید اما سعی در عوض کردن پاسخ را نداشته باشید. سوالاتی که احساس می‌کنید اشتباه پاسخ داده‌اید یکبار دیگر بررسی کنید. به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکال برطرف شود. خلاصه‌ای از آنچه را که در پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای و انتخاب گزینه صحیح لازم معرفی می‌شود مدتی همراه خود داشته باشید و مرور کنید به این ترتیب موارد بیشتر در ذهنتان حک خواهد شد و سر جلسه بهتر خواهید توانست آنها را رعایت کنید.

 

تمرینات تست زنی را به موقع شروع کنید.

تست زنی باید در سه مقطع انجام شود. مقطع اول که همزمان با شروع مطالعه مباحث درسی است یعنی اینکه مبحثی که خوانده می‌شود باید تستهای همان مبحث را زد. مقطع دوم زمانی که مباحث و کل کتاب تمام می‌شود و باید تست همه مباحث را زد و مقطع سوم حدودا 1-2 ماه مانده به کنکور است و زمانی است که کل دروس تمام شده باشد و حالا باید تست سالهای قبل را زد. این تستهای مختلط و تست کنکور سالهای قبل باعث می‌شود که شخص عادت کند که در یک زمان تست دروس مختلف را بزند و قاطعی هم نکند یعنی به راحتی بتواند در یک زمان تست های مربوط به هر درس را بزند و در این میان آنچه در ذهن دارد گم نکند.

 

با انواع سوالات تستی آشنا شوید

علاوه بر مطالعه دقیق، آنچه در کنکور اهمیت دارد آشنایی با نوع سوالات تستی است. مسلما کسی که با شیوه پاسخ به سوالات تستی آشنایی داشته باشد در آزمون بهتر عمل می‌کند تا افرادی که هیچگونه آشنایی نداشته باشند و این امر با تمرین آسان می‌شود.

 

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبیرستان ولیعصر(عج) میبد و آدرس dabirestanvalieasremeybod.L XB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 73027
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content